STATUS PÅ COVID19-BEREDSSKAB

Opdateret d. 20. marts 2020 kl. 11.54

Kære alle forældre

Fremover vil vi informere om Corona-situationen her på vores hjemmeside. Skolen er lukket i 14 dage fra mandag den 16. marts 2020, og vi har etableret hjemmeundervisning for alle elever samt en nødpasning for de af jer, der løser samfundsopgaver (pleje, omsorg, politi, forsyning, mm).

Alle spørgsmål vedr. nødpasning - og hvis der er spørgsmål til vores materialer - er I velkomne til at skrive direkte til mig zwisl@faxekommune.dk.  Hvis I skal have fat i skolen uden for normal åbningstid, skal I ringe 5620 4640.

Kontoret er åbent på telefonen alle hverdage fra 8.00 – 15.00.

Vi håber på jeres forståelse i denne tid, hvor vi som borgere må rykke sammen for at hjælpe hinanden.

Udover vores hjemmeside kan I finde informationer på Faxe Kommunes hjemmeside www.faxekommune.dk.

Ud over nedenstående information, ligger der i bunden af siden følgende dokumenter:

• Undervisning i Ung Faxe

• Klub, Fritidshold, 10. klasse og Heltidsundervisning - Vigtig information

• Information til forældre om nødpasning i dagtilbud og skoler

• Brev fra Ung Faxe om nedlukning af fritidsaktiviteter

• Brev fra Børne- og Undervisningsministeren om nødpasning

Kære forældre i Faxe Kommunes dagtilbud, skoler og klubber samt de private pasningsordninger,

Efter myndighedernes seneste udmelding (statsministerens pressemeddelelse den 11. marts kl. 20:30) er beredskabsniveauet nu rykket endnu et niveau op. Derfor besluttes det, at alle tilbud for børn og unge i Center for Børn og Undervisning fra og med den 12. marts følger nedenstående retningslinjer. Jeg gør opmærksom på, at forholdsreglerne endnu ikke er komplette, men vil blive opdateret torsdag formiddag.

Dette indføres:

• Skoler, dagtilbud og klubber lukkes fra på mandag og 2 uger frem. Forældre opfordres allerede fra torsdag den 12. marts til at holde deres børn hjemme. Der tilbydes nødpasning til børn i aldersgruppen 0-9 år. Børn der ikke kan passes hjemme fordi forældrene har opgaver i forbindelse med samfundets kriseberedskab eller andet, der gør pasning hjemme umuligt, f.eks. enlig forsøger med arbejde, vil i dialog med dagtilbud og skole kunne tilbydes indpasning.

• Skolebuskørslen forventes at blive indstillet inden weekenden.

• Ledere af dagtilbud og skole vil sørge for kommunikation til forældre vedrørende planer for nødpasning. Alle ledere får i morgen meget travlt med at udarbejde planer og håndtere situationen. Jeg henstiller derfor om, at I IKKE at kontakter dagtilbud og skole pr. telefon i løbet af torsdagen, men i stedet afventer den kommunikation, som vil komme ud til jer via AULA, andre beskedsystemer og hjemmesider. Jeg er orienteret om at AULA pt. er ”nede” pga. overbelastning. Er det tilfældet i løbet af i morgen, så vil vi også benytte kommunens facebookside.

• Denne orientering følges op inden torsdag middag med en opdatering og præcisering.

Tak for jeres forståelse.