KLASSER OG LINJER

Er du i tvivl om fremtiden?

Så kan 10. klasse være med til at vise vejen. 10. klasse er første skridt på vejen til et spændende uddannelsesliv.

10. klasse giver dig tid til at tænke, og finde dine ben, efter at du har afsluttet 10 års skolegang i grundskolen.

En stor del af tilbuddet i 10. klasse er andre læringsaktiviteter, som også er en del af undervisningen. Det er disse tilbud, der gør hverdagen anderledes og udfordrende.

Du vælger mellem fem forskellige linjer:

• INTERNATIONAL10
  • GYM10
  • ERHVERV10
  • KLAR-PARAT10

Læs mere om hver enkelt klasse i menuen til venstre.

FAGLIGHED OG DANNELSE

10. klasse på Ung Faxe forbedrer dine karakterer i de obligatoriske fag. Derudover har vi et godt udvalg af valgfag, og gennem hele året arbejdes der med spændende projekter, ture ud af huset og brobygning. Du lærer at arbejde både i grupper og selvstændigt, så du er klar til din fremtidige uddannelsesvej.

Læse gruppe

TRYGHED

10. klasse skal være et godt sted at være for alle elever. Derfor arbejder lærere, pædagoger og elever tæt sammen om at skabe et godt miljø, hvor alle har mulighed for at udvikle nye sider af sig selv. Specielt vores elevråd er en god mulighed for at have indflydelse på skolen og årets gang, og for at lave anderledes og sjove ting sammen med resten af rådet og bestyrelsen.

ALVOR

10. klasse stiler imod et højt fagligt niveau. Derfor er det vigtigt, at alle elever tager opgaven alvorligt, og arbejder målrettet på at udvikle sig. Det er også centralt, at alle elever føler sig set, hørt og taget alvorligt af såvel kammerater som lærere og pædagoger.

Alle undervisnings- og læringsaktiviteter betragtes som nødvendige, således forventes elever også at deltage i arrangementer ud over skoletiden som f.eks. studietur og gallafest. Disse betragtes som skoleaktiviteter.