HVERDAGEN

Hverdagen i 10. klasse er lagt i faste rammer, som suppleres af temauger, der ligger spredt ud over hele året. Derudover er der ture ud af huset og vores studierejser. Årets aktiviteter er planlagt i god balance mellem tid til at fordybe sig og mulighed for nye oplevelser. Til sammen giver det dig et sjovt og anderledes skoleår, der forbereder dig på dit fremtidige uddannelses- og arbejdsliv.

Billede - hverdagen

Igennem året har du omlagt undervisning, når vi skal på ture eller har andre aktiviteter og undervisning, der ligger udenfor almindelig skoletid.

BASIS- OG VALGFAG

I 10. klasse er de tre basisfag, dansk, engelsk og matematik, spredt ud over ugen og temaugerne. Dette fylder cirka halvdelen af din skoletid. Resten går med dine selvvalgte valgfag, relevante praktikker, ture ud af huset mm.

I basisfagene har vi fokus på at dygtiggøre os. I grove træk bruger vi første halvdel af skoleåret på at få din faglighed op på niveau og udvide klassens sociale og faglige viden. Anden del af skoleåret bruges på at forberede os på den skriftlige og mundtlige eksamen.

Valgfagene er meget forskellige i deres indhold, og derfor er der også  noget for alle.  Det eneste du skal have med, er din lyst til at lære og skabe - så sørger vi for resten. Læs om de enkelte valgfag under VALGFAG.

HAR DU SPØRGSMÅL?

Du kan altid kontakte os. Ring til os, eller send os en mail. Du finder konkaktinformation under KONTAKT.